“Du måste tänka ut vilken typ av klienter du vill ha i din målgrupp”, har jag blivit uppmanad flera gånger. “Det är dem du ska rikta dig mot och attrahera”.

Jaha, drömklienten- är det Tua, 5 år, som sängväter eller Albin, 11 år, som har svårt att simma? Kanske Alva, 13 år, som har stora koncentrationssvårigheter eller Frida 12, som har ångest för att börja skolan efter sommarlovet? Möjligtvis är det Jenny, 25 år, som blivit misshandlad av sin pojkvän? Är det skadedrabbade idrottskillen Mattias, 28 år, eller Tommy, 34 år, som är stresspåverkad och sjukskriven för utbrändhet? Det kan även vara Anna, 50 år, som har ryggskott, eller Linda, 46, med kraftig nackspärr men det kan också vara Marianne, 55, som lidit av smärtor i flera år.

Varför välja? Jag jobbar med att träna och stimulera grundmotoriken, vilken är grunden till allt vi gör- därför kan det ge förbättringar av så många olika åkommor. En klar fördel är att metoderna jag använder inte gör ont men det absolut bästa med mitt jobb är variationen av människor och bekymmer och möjligheten att göra livet lite bättre för dem…